ידיעון מספר 24 - פברואר 2008

חדש במכון:

הכנס הלאומי השנתי הרביעי לרפואה תעופתית

יערך בבית חיל האוויר בהרצליה ב 12 בפברואר, 2008 .  הכנס מתקיים בשיתוף פעולה עם ירפ"א והחברה הישראלית לרפואת תעופתה וחלל.

 

 

 

כנס החלל הבינלאומי השלישי ע"ש אל"מ אילן רמון התקיים בתאריכים 30-31 לינואר 2008 .   השתתפו ב 4 מושבי הכנס יותר מ 1500 איש. בין המשתתפים בכנס משלחת אסטרונאוטים ומדענים מנאס"א, מפקד פיקוד החלל האמריקאי גנרל קלר, מפקד חיל האויר  ומרצים בכירים מהארץ ומחו"ל.  נשיא המדינה מר שמעון פרס ברך את המשתתפים בכנס והדגיש את חשיבות המדע ואת החתירה לאופקים חדשים.

הביקוש להשתתף בכנס עלה על ההיצע ונאלצנו להגביל את ההרשמה.

השנה ניתן דגש מיוחד לתרומתו של החלל כמקדם של לימודי מדעים וטכנולוגיות.

הכנס הולך ותופס מקום ומעמד ככנס לאומי בו משתתפים כל הגורמים הממלכתיים העוסקים בתחום החלל.

למידע נוסף על הכנס הקש כאן

 

 

כנס כלי טייס בלתי מאוישים

כנס הביטחון הלאומי יוקדש השנה לנושא כלי טייס בלתי מאוישים.  הפוטנציאל הגלום בכלי טייס אלו הינו אדיר, הן בהיבטים ביטחוניים והן בהיבטים אזרחיים,  הכנס יעסוק במגוון רחב של סוגיות תפיסתיות, מבצעיות וטכנולוגיות בהציגו כיווני התפתחות קיימים ואפשריים בארץ ובעולם. 

הכנס יתקיים בימים 14-15 במאי, 2008.   רשמו ביומן, ההרשמה לכנס תחל רק בחודש אפריל.

 

תמונות מאירוע השקת ספרו של סרגיי קורגיניאן   - The weakness of power אשר התקיים במכון פישר, בית חיל האויר בהרצליה בתאריך 10.12.07. הקש כאן

 

סכום פעילות המכון בשנת 2007

נפתח מרכז מחקר חדש - המרכז לחקר הכח האוירי והעימות האסימטרי בראשות תא"ל (מיל) אפרים סגולי.  במרכזי המחקר האחרים חלו שינויי איוש:  רם קורש מונה לעמוד בראש המרכז למחקר בטיחות ובטחון בתעופה,  וטל ענבר מונה לעמוד בראש המרכז לחקר חלל וכטב"מ .

 

כנסים ואירועים שהמכון ארגן או השתתף בארגונם במהלך השנה:

·   הכנס הלאומי השנתי השלישי לרפואה תעופתית  (3 ינואר )

·   כנס החלל השנתי השני על שם אילן רמון  (31 ינואר )

·   הכנס השנתי של מכון פישר: כוח אוירי ולוחמה א-סימטרית (9 מאי)

·   כנס 40 שנה למלחמת ששת הימים (5 יוני)

·  50  שנה לשיגור הספוטניק הראשון (10 אוקטובר)

·   סדנה בנושא "תמרון ואש" (19 נובמבר)

·   סדנה על הגנה מפני טילים בליסטיים עם משלחת צ'כית  )24 אוקטובר)

·   השקת ספרו של סרגיי קורגיניאן    The weakness of power(10 דצמבר)

 

בסה"כ השתתפו בכנסים כ 3000 איש

 

פרסומים: המכון הוציא לאור באופן שוטף ידיעונים אלקטרוניים בנושאי חלל,

רפואה תעופתית, ומידע כללי על פעילות המכון. כמו כן פורסמו במהלך השנה

דוחות מחקר, סכומי כנסים, וקובצי מאמרים.

 

במרכז המידע התווספו ספרים, דוחות וסרטים, קטלוג הספרייה הועלה לאינטרנט.

נרכש ציוד עריכת סרטים והוקמה פינת צפייה בסרטים מתרומת משפחת אדר.

 

מכון פישר קיבל תחת חסותו את פרויקט FIRST , ארגון תחרות שנתית בהפעלת רובוטים.

הפרויקט נועד לקדם את החינוך הטכנולוגי והוא רשם הצלחות ניכרות. בתחרות משתתפים אלפי בתי ספר ממדינות רבות, בישראל ייקחו חלק בתחרות נבחרות מ 100 בתי ספר תיכונים וחטיבות ביניים השנה תתקיים התחרות תחת חסות נשיא המדינה מר שמעון פרס, באצטדיון יד אליהו בתאריכים  23-25 מרץ   2008 .  המנצחים בתחרות ישתתפו בשלב הגמר שיתקיים באטלנטה, ארה"ב.

המעוניינים לקבל הזמנה לצפות בתחרות מוזמנים להתקשר למזכירות מכון פישר.

 

 

 ראש המרכז למחקר בטיחות ובטחון בתעופה, רם קורש מעדכן

 

כך נגמרה הרצת המנועים של מטוס ETIHAD

מטוס מסוג A340-642 היה בהרצת מנועים לפני מסירה לחברה. במטוס היו 9 טכנאים, חמישה מהם נפצעו בתאונה. חברת Airbus לא פרסמה כל מיידע לגבי התאונה. במטוס זה כול פעולת המצערות והשליטה על המנועים נעשית חשמלית.

 

לסינים יש סטנדרטים שונים של בטיחות טיסה – מזעזע!!!

כאשר להבי הטורבינות מתעקמים וגורמים לרעידות חזקות קושרים אותם ברצועות וטסים עם 3 מנועים!!!   להרחבה

 

 

 

 

דיווח לא אמין של כשל מנוע ל- NTSB: תקלה חמורה במנוע דווחה כרעידות בלבד.
להרחבה

 

 

 

מדוע חשוב לעשות בדיקות חיצוניות לפני טיסה ומה אפשר לגלות

 

 

 

אנטונוב 12 רוסי אחרי נחיתה בסיירה ליאון. כן הנסע נשמט ממקומו מיד אחרי הנגיעה והמטוס  נפל על הצד והמשיך משם אל מחוץ למסלול אין נפגעים. 

 

 

 

כמה זמן לקח  CHARLES EDWARD TAYLOR, אליו פנו האחים רייט בהצעה לתכנן ולבנות את המנוע שיטיס את המטוס שלהם לבנות את המנוע ? 
להרחבה הקש כאן

 

חדשות מעולם התעופה

באדיבות  Guri Palter at Airosafety.com

 

חוסר בפקחי טיסה מביא למאמצי גיוס והדרכה מוגברים.

להרחבה

 

מחקר חדש יבדוק את ההשערה שחיקוי עור הכריש המחוספס יכול להפחית את גרר המטוסים להרחבה

 

מערכת גי פי אס משופרת הכוללת גם תחנות שידור קרקעיות משפרת את הדיוק ומאפשרת ביצוע הנמכות מכשירים פשוטות ובטוחות. המערכת פועלת בצפון אמריקה אולם מערכות דומות לה מפותחות ביפן ואירופה.

להרחבה

 

טעות חמורה ביותר שהייתה יכולה לגרום לאסון נורא. במשך חודשים ארוכים, מכונאי חברת "קואנטאס", מילאו חנקן במקום חמצן במיכלי החירום של המטוסים.

להרחבה

 

כמעט שנפגע חמור שנגמר במזל. הכול בגלל סדק קטן במגש לאיסוף וניקוז נוזלים במטבחון הג'מבו.

חומר להפקת לקחים!

להרחבה

 

עבור לתוכן העמוד