המכון בתקשורת - נובמבר 2011

חיזוי סערות השמש והשפעתן על כדור הארץ משתפר
אתר הידען, 28 בנובמבר 2011
להרחבה

 

 

רכב החלל של נאס"א - קיוריוסיטי נשלח למאדים
ידיעות אחרונות 27 בנובמבר 2011
להרחבה

 

 

Israeli institute promotes aeronautical science
The Canadian Jewish News, November 17, 2011
Full Article

 

טל ענבר על שיגור החללית הרוסית למאדים שנכשל
גלי צהל - רצועת הביטחון  15.11.11

להרחבה     להאזנה לתוכנית 

 

הפיצוץ בבסיס טילי השיהב באיראן העלה שוב את סוגית החימוש האיראני

המבשר 15 בנובמבר
להרחבה

 

כתבות בעקבות כנס התעופה השנתי הרביעי של מכון פישר ורת"א שהתקיים ב 9 בנובמבר 2011

 

כנס התעופה הבינלאומי השנתי הרביעי של מכון פישר ורשות שדות התעופה נפתח הבוקר, בבית חיל האוויר בהרצליה. ראש מכון פישר, אסף אגמון, פתח את הכינוס של כל הגורמים שעוסקים בתעופה האזרחית בארץ. אגמון ציין כי במהלך הכינוס נראה איזו תקוה רצוי שתהיה בתחום התעופה האזרחית בישראל.  שר התחבורה, שאמור להיות הנואם הראשון של הכנס, לא הגיע בעוד קומץ מפגינים ממתין לו בחוץ עם שלטים נגד הטייקונים.

 

 

מנהל רש"ת אלוף מיל. גיורא רום בכנס בנושא התעופה האזרחית: גם טיסות הכיבוי והמזל"טים יוצרות עומס נוסף על פקחי הטיסה


שדה תעופה על אי בלב ים ונמל תעופה חדש בתמנע אינם חזון מופרך, אלא רק חלק קטן מתוכניות המגירה המפתיעות שהוצגו אתמול בכנס התעופה האזרחית של מכון פישר, על-ידי בכירים מעולם התעופה של ישראל

 

טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל במכון פישר אומר כי "אנו נמצאים בעידן חלל חדש, השליטה וההובלה של ארה"ב לא נתפסת כמשהו מובן מאליו, מדינות חדשות נכנסות לתחום, בלי שיתופי פעולה גדולים יהיה קשה לשרוד עם תוכניות חלל גדולות"

 

מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, קורא לספח שטחים לנתב"ג על מנת לאפשר את הגדלת קיבולת תנועת המטוסים לישראל וממנה

 

 מנכ"ל רשות שדות התעופה דיבר על הצורך בהקמת נמל תעופה משלים כדי להקל על העומס בנתב"ג: "אם יגיעו למסקנה שמגידו ונבטים בעייתיים, צריך לחשוב על הקמת שדה על אי בים"

 

 

גיורא רום, ראש רת"א: "תחזוקת המטוסים חייבת להשתפר" 

 

 

"לביטחון בתעופה הישראלית יש הרבה הישגים, אך שנים ארוכות שבהן השב"כ היה הפוסק האחרון והבלעדי בנושא זה עלו ביוקר רב לתעופה הישראלית", כך אמר היום (ד') מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום, בכנס התעופה הבינלאומי השנתי של מכון פישר ורת"א שנערך בבית חיל האוויר בהרצליה.

 

מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור, קורא לספח שטחים לנתב"ג על מנת לאפשר את הגדלת קיבולת תנועת המטוסים לישראל וממנה. בכנס התעופה השנתי שנערך היום (ד') בהרצליה ואורגן על ידי מכון פישר לתעופה בשיתוף עם רשות התעופה האזרחית אמר מור כי "ללא צעדים להתאמת הקיבולת הקרקעית, מדינת ישראל לא תוכל להנות מגידול אפשרי בתנועת הטסים". 

 

 

"כנס הבטיחות בתעופה" הפך הבוקר לזירת מחאה נגד שר התחבורה

 

 

"אני חושב שאל על צריכה לטוס בשבת", כך אמר היום (ד') איזי בורוביץ', מבעלי כנפיים, בעלת השליטה באל על ויו"ר החברה לשעבר, במהלך כנס התעופה הבינלאומי השנתי של מכון פישר ושל רשות התעופה האזרחית (רת"א) שנערך בהרצליה. "חלק גדול מהנוסעים הם אנשי עסקים ולחברות תעופה ישראליות קשה לתת להם שירות, כי אדם שרוצה לנסוע לניו יורק ביום חמישי, לא רוצה להיתקע שלושה ימים בגלל שהחברה לא טסה בשבת". 

 

 

מנכ"ל רת"א נמנע מלנקוב תאריך לגבי החזרת הבטיחות לקטגוריה 1

 

 

בעקבות הפרסומים על יכולת גרעינית של איראן

 

טל ענבר מזהיר מהתפתחות של קונספציה מוטעת גם בישראל, ומסביר שההחלטה העקרונית האירנית כבר התקבלה, וכל התוכנית שלהם נבנתה כך ששלב הרכבת הפצצה הגרעינית ייקח זמן קצר הרבה יותר משניתן לחשוב. "איראן היא מה שמכונה מדינת סף גרעינית - יש לה את כל הרכיבים, הידע והכוונה לפתח נשק גרעיני, וככל הנראה פשוט לא התקבלה החלטה להרכיב את הפצצה בעתיד הנראה לעין", מנמק ענבר, "לכשתתקבל ההחלטה, הזמן עד שיהיו ברשותה פצצות או ראשי קרב גרעיניים עשוי להיות קצר בהרבה מהערכות קודמות".

 

  

עבור לתוכן העמוד