נוסעים שהכל מותר להם.

היום  (15.2.2017) נחת בלונדון מטוס של חברת אייר קנדה שהיה בדרכו מטורונטו לתל אביב. הטייס הכריז על מצב חרום במטוס וביקש לנחות בהיתרו מאחר שבמטוס נמצא "נוסע אלים" – unruly passenger. אחרי הנחיתה (בשלום) פגשו שלטונות האכיפה את המטוס. עדיין לא ברורים כל הפרטים על התקרית במטוס, ועוד פחות ברור מתי המטוס יוכל להמשיך לדרכו ולהביא את הנוסעים אל יעדם הסופי – תל אביב.

 

התופעה של נוסעים שמרשים לעצמם להשתולל בתא הנוסעים – מסיבות שונות, החל מהתקווה לשוקולד, דרך עישון בחדרי השירותים, השתכרות וסתם בריונות – ולגרום לאי נוחות בדרגות שונות של חומרה, לחבריהם למסע, הינה מכה עולמית נפוצה ומוכרת בחברות התעופה.

הטיפול בה קשה ומורכב כי מצד אחד הוא מחבל בשירות ובנוחות של שאר הנוסעים, ומאידך הוא מעמיס על צוות המטוס שיאים של התאפקות תוך כדי הטיסה, ועיסוק נוסף ואינטנסיבי עם השלטונות המקומיים אחרי הנחיתה.

עניין הנוסעים האלימים והטיפול בתופעה הינם הנושא של "סימפוזיון סביב שולחן עגול" שייערך בשבוע הבא (יום ד' 22/2/2017 לפני הצהריים) ביוזמת איגוד הטייסים הישראלי, הנהלת אירגוןIATA  בישראל ומכון פישר (קישור לסימפוזיון).

בסימפוזיון ינתחו את התופעה ויביאו דרכי ונוהלי טיפול בה בארץ ובעולם, נציגים של חברות התעופה, שלטונות האכיפה, שירותי תעופה על הקרקע ובאוויר, ביטחון ותקשורת. אחרי הצגת ממדי הבעיה, נוהלי הטיפול בה ומה שקורה בפועל, נערוך דיון שינסה למקד את דרכי הטיפול הנכונות המתבקשות כדי להקטין את התופעה ולמזער אותה, לרווחת כל משתמשי התעופה האזרחית "הרגועים", שרוצים רק להגיע ליעדם בזמן ובשלווה יחסית.

פרטים על הסימפוזיון ולו"ז ניתן למצוא באתר של מכון פישר. אחרי האירוע נפרסם את עיקרי הדברים, מסקנות והמלצות.


 

עבור לתוכן העמוד