סיכום סמינר לרנקה - ארגוני תעופה ארחית כללית, 21 במרץ 2014

 

ב-21 למרץ נערך סמינר של ארגוני תעופה כללית  בלרנקה, קפריסין.

הסמינר הוא פרי תכנון ושיתוף פעולה בין FSF-MED, לבין אגודת התעופה הישראלית (AOPA ישראל) ובין מכון פישר, אשר נולד לקראת ותוך כדי כנס התעופה האזרחית ה-6 שנערך בנובמבר 2013.


לכבוד הכנס ארגנה אגודת התעופה מטס (Fly-In) של 32 מטוסים ישראלים לשדה התעופה של לרנקה, המטס, שנערך תחת הכותרת "שבים לקפריסין", התאפשר בתום שנים רבות של העדרות חובבי תעופה ישראלים מהאי, בעקבות השתדלותו המסורה של מר פטרו, מנכ"ל FSF-MED שהוזילה משמעותית את אגרות הנחיתה והטיפול בשדה ופתחה אותו מחדש לחובבים 4X-….


בסמינר נכחו למעלה מ 50 טייסים מישראל, לצד עמיתים מקפריסין, יוון, בריטניה ורומניה.


בדברי הפתיחה ציינו כל הדוברים בסיפוק את חידוש הקשר ואת שיתוף הפעולה שהוליכו לסמינר הזה. בכנס עלו נושאים רבים הקשורים לתעופה הקלה (GA) בכלל ובמזרח הים התיכון בפרט. מצורף לסיכום הזה דף התכנית והדוברים של הסמינר. הוצגו חידושים בשדה התעופה של לרנקה ונושאי פיקוח הטיסה באיזור; מפקד כוחות ההצלה (SAR) הקפריסאים סקר את הסד"כ העומד לרשותו 24/7 ואת מידת מוכנותם, נכונותם והשת"פ האיזורי; נציג AOPA הבי"ל סקר את הנושאים שעל הפרק באירופה ובעולם;

 

נציגת אגודת התעופה הרומנית (שביקרה בישראל ואיתה חתמנו על הסכם שת"פ בין האגודות) סקרה את הפרוייקט של מיסוד בין-לאומי של חקיקה,רגולציה, לפעילות ובטיחות התעופה הקלה; ונציג יורוקונטרול מנה את האופנים שהתעופה הקלה עתידה להשתלב בבקרה האירופאית.

נשיא אגודת התעופה הישראלית הציג את האתגרים הקשים הניצבים בפני חובבי הטייס בארץ, ביניהם החוסר הקשה באזורי אימון, החוסר הכמעט מוחלט ביכולת להתאמן בגישות מכשירים ובתרגולי חירום, וההקטנה הדרמטית במסלולים ושדות לתפעול התעופה הקלה עם סגירתם המתוכננת של שדה-דב והרצליה בלי איתור חלופות הולמות, כמובטח.

ומשהו פיקנטי: נשיא AOPA היוונית הציג את אופציית המטוסים הימיים ככזו שתפתור את כל בעיות התעבורה, הביטחון והחוסר במסלולים שכן מטוסים ימיים יכולים לתפעל במים שעמקם 20 ס"מ. לדעתו זהו העתיד של התעופה המסחרית הקלה.

 

 

 

עבור לתוכן העמוד