חדש בחלל מס' 47 - 5 באוגוסט 2015

חדש בחלל מספר 47 - 5 באוגוסט  2015

החברות StemRad הישראלית ולוקהיד מרטין, מובילה עולמית טכנולוגית, החלו בתהליך מחקר ופיתוח משותף במטרה לקבוע אם טכנולוגיית ההגנה מקרינה של StemRad – אשר פותחה במקור עבור צוותי תגובה ראשונה במקרי חירום – תוכל להגן על אסטרונאוטים במשימות חקר החלל העמוק. זהו חלק מהמאמץ הנמשך של לוקהיד מרטין ליצור שיתוף פעולה בינלאומי לצורך טיסות מאוישות למעמקי החלל.
אפוד מגן כנגד קרינה

חומרים אורגניים שטרם נצפו עד כה בשביטים, התגלו על השביט 67P צ'וריומוב-גאראסימנקו מגוון רחב יחסית על פני שטח של גוף שנראה די הומוגני. חומרים אורגניים יוצרים ערמות במקום להתפזר על פני הקרח. ואלו רק מקצת מהממצאים הראשוניים ששידרה החללית פילאה מפני השטח של השביט צ'ורי בשעות הספורות שבהן פעלה ביום הנחיתה בנובמבר 2014.
השביט צ'וריומוב-גאראסימנקו

הכנות לשיגור לוויין בצפון קוריאה
בצפון קוריאה נשלמות עבודות שדרוג מקיפות באתר השיגורים לחלל ובמתקן לניסויים סטטיים במנועים רקטים גדולים. ההערכות הן שצפון קוריאה מתכננת לשגר לוויין חדש במשגר חזק וגדול מהקודם. מעקב אחר אתר השיגור מראה כי מגדל התמך הוגבה, ונוספו מבנים ניידים חדשים. מקורות מודיעין בדרום קוריאה מעריכים שהשיגור צפוי באוקטובר - לציון יום השנה לייסוד המפלגה הקומוניסטית של צפון קוריאה.
הכנות באתר השיגור

מצגת חדשה המתארת את התפתחות נושאות המטוסים הועלתה לאתר "חדש בחלל".
המצגת הוכנה על ידי ניר הייט.
קישור למצגת
הנחיתה הראשונה על אונית מלחמה, 18 בינואר 1911

במבט מן החלל, אפשר לחשוב שהשם המתאים ביותר לכדור הארץ הוא דווקא "כדור האוקיינוס". מים מכסים יותר משני שלישים מפני השטח שלו ומרכיבים רבים מן היצורים השוכנים עליו. אולם מימי האוקיינוסים תופסים רק 0.02% ממסת כדור הארץ.
ממצאים חדשים מציתים מחדש את הדיון בשאלה אם שביטים, אסטרואידים, או גורמים אחרים לגמרי הם המקור למי הים בכדור הארץ
מטר אסטרואידים על בכה"א

אמן אינטרנט daveachuk ,השתמש ב-400 אלף תמונות שצילם טלסקופ החלל שפיצר כדי ליצור מסע ברזולוציה גבוהה בשביל החלב.  בתוך המעמקים החבויים של הגלקסיה שלנו ישנם נופים מרהיבים שאינם נראים לעין האנושית. קחו שבע דקות לרחף בין 12 גיגהפיקסל של התמונות של טלסקופ החלל שפיצר.
שביל החלב

אסטרונומים מאוניברסיטת ז'נבה (UNIGE) וקבוצת חוקרי כוכבי הלכת מחוץ למערכת השמש NCCR, גילו מערכת כוכבים המסתתרת בזרועות הקסיופיאה, במרחק של רק 21 שנות אור מאתנו. המערכת כוללת כוכב לכת חיצוני ענק אחד ושלושה סופר כדורי ארץ ככוכבים פנימיים.  לסופר כדור הארץ צפיפות דומה לזו של כדור הארץ. זה ללא ספק כוכב הלכת הקרוב ביותר הידוע כיום שהתגלה בשיטת המעברים. מערכת זו מספקת מועמדים אידאלים למחקרי מעקב וכאמצעי להבנה מעמיקה יותר של היווצרות כוכבי הלכת, הרכבם הפנימי והאטמוספירות שלהם.
איור של סופר כדור ארץ

כוכב הלכת החדש, קפלר 452b הוא כוכב הלכת הקטן ביותר שנצפה עד כה, אשר מקיף את השמש שלו באיזור חיים – איזור שבו מים במצב נוזלי יכולים להיערם על פני השטח.

מחקר חדש שפרסמו פרופ' חגי פרץ מהפקולטה לפיזיקה ועמיתיו מסביר כיצד נוצר הירח. “על סמך עשרות הדמיות של היווצרות כוכבי לכת במערכת השמש,” מסביר פרופ' פרץ, “גילינו כי במקרים רבים קיים דמיון רב בין כוכבי לכת לגופים הפוגעים בהם. מכך הסקנו כי הדמיון בין הירח לכדור הארץ נובע בעצם מהדמיון בין טייה – שממנו נוצר הירח, למעשה – ובין כדור הארץ.”
כדור הארץ והירח

יום יבוא והשמש תגווע. הדלק המזין את תגובות המיזוג הגרעיני שלה יִכְלֶה, השמים יתקררו, ואם כדור הארץ ישרוד בכלל, תושלך האנושות לתוך חורף נצחי. אם יבקשו צאצאינו להישאר בחיים, הם ייאלצו לערוך סידורים חלופיים.  מִנְהוּר קוונטי הוא שמאפשר ל"קרינת הוקינג" לדלוף מחור שחור.
חור שחור וסילון פלסמה