חדש בחלל מס' 116 - 29 במאי 2018

חדש בחלל מס' 116  -  29 במאי  2018

חדש בחלל הוא ידיעון משותף ש ל מכון פישר למחקר אסטרטגי אויר וחלל ו אתר הידען .

מסוק המאדים, כל טיס רוטורי אוטונומי קטן, ייסע עם משימת הרכב של נאס"א מאדים 2020, ששיגורו מתוכנן כעת ליולי 2020, כדי להדגים את יכולת הקיום והפוטנציאל של כלי טיס כבדים מהאוויר על כוכב הלכת האדום.  מסוק תוכנן במשך שנים, בהם בוצעו ניסויים רבים משקלו קצת פחות מ-1.8 ק"ג. הגוף שלו בערך בגודל של כדור סופטבול, ושני הלהבים המסתובבים בכיוונים הפוכים שלו יחתכו את האטמוספרה הדלילה של מאדים בכמעט 3,000 סל"ד – בערך פי 10 מהקצב של מסוק על כדור הארץ

במחקר שפורסם בכתב העת Science Robotics מתואר רובוט שפותח באוניברסיטת סטנפורד במיוחד לצורך ניקוי פסולת החלל. הרובוט יכול לתפוס עצמים נעים בתנאי תת-כבידה. במחקר זה, פיתחו החוקרים צבתות רובוטיות בהשראת השממית. בניסויים בנאס"א (סוכנות החלל של ארה"ב) הראו החוקרים שהצבתות הצליחו לתפוס אובייקטים מרחפים בתנאי מיקרו-כבידה

סוכנות החלל הרוסית באמצעות חברת הבת Russian Space Systems Company  תשגר מערך של 288 לווייני תקשורת שיקיפו את כדור הארץ במסלול בגובה של 870 ק"מ.  הפרויקט יבוצע עד 2025 והוא יתחרה ברשתות תקשורת אחרות המאפשרות גישה לאינטרנט.

תצפיות 'הרשל' בתחום האינפרה-אדום הראו כי מותו הדרמטי של הכוכב המרכזי בלב ליבה של ערפילית הנמלה דרמטי עוד יותר ממראהו הססגוני בתמונות באור הנראה כמו אלה שצולמו על ידי טלסקופ החלל 'האבל'. התצפית החדשה הראתה כי ערפילית הנמלה גם פולטת קרינת לייזר אינטנסיבית מהליבה שלה.

אסטרונומים השתמשו בתצפיות ממגדל 'אלמה' Atacama Large Millimeter / Subillimeter Array -  ALMA וטלסקופ גדול מאוד של ESO - VLT  כדי לקבוע כי היווצרות הכוכבים בגלקסיה הרחוקה מאוד MACS1149-JD1 החלה בשלב מוקדם באופן בלתי צפוי, רק 250 מיליון שנים אחרי המפץ הגדול.

החוקרים שילבו תצפיות חדשות של האבל עם תמונת ארכיות וחקרו חמישים גלקסיות ספירליות וגלקסיות ננסיות שבהן נוצרים הרבה כוכבים בשכונה המקומית שלנו ביקום. הפרויקט המכונה Legacy ExtraGalactic UV Survey  מכיל קטלוג כוכבים לכל אחת מהגלקסיות וקטלוג צבירי כוכבים עבור 30 מתוך הגלקסיות, וכן תמונות של הגלקסיות עצמן.